Jesen sa sobom nosi lepe sunčane i tople dane. Međutim, jesen je poznata i po tome da se takvi dani iznenada preokrenu u prave zimske, sa nižim temperaturama, padavinama kao što su kiša ili čak i sneg, sa jutarnjim mrazom i sličnim situacijama.
Naši automobili su posebno osetljivi na takve vremenske uslove i ne treba odugovlačiti sa njihovom pripremom za to, dočekajte je spremno i sprečite moguće neželjene situacije.
Odlazak u servis obavezno podrazumeva proveru nivoa antifriza, ili ako znate sami da proverite to. U rashladnom sistemu vašeg automobila, pored čiste vode, potrebno je i koristiti i određenu dozu antifriza, koji zimi ima veoma važnu ulogu snižavanja tačke zaleđivanja tečnosti, ali i štiti od korozije. Nedovoljna količina može dovesti do toga da se tekućina smrzne, što sa sobom može da povuče velike probleme poput pucanja bloka motora. Moguće je da se u sistemu već nalazi dovoljna količina antifriza preostala od prošle zimske sezone, ali u svakom slučaju prvi savet je obavezna provera!
Tokom hladnije sezone, akumulator vašeg automobila će biti pod „većim“ pritiskom – dosta se pali grejanje, svetla rade, zagrevanje auta je duže i sl. Zbog izloženosti nižim temperaturama, akumulator je već u startu izgubio na svojoj izlaznoj snazi. Kako se ne bi našli u situaciji da u hladno jutro ne možete da upalite auto zbog akumulatora, potrebno je proveriti da li je u redu, eventualno ga dopuniti ili zameniti.
Podrazumeva se da na vašem autu imate najmanje zimske gume na pogonskim točkovima ili letnje gume i odgovarajuće zimske lance u priboru, a minimalna dubina šare na gumama je 4 mm. Proverite koje gume imate. Neki vozači sezonski menjaju letnje i zimske gume, a neki praktikuju gume za sve sezone. Gume za sve sezone koje nose simbole oba M+S i pahuljicu smatraju se visoko kvalitetnim gumama, koje su adekvatne i za sneg i zimu uopšte. Ukoliko imate letnje gume, obavezno ih zamenite zimskim i dobro ih uskladištite. U slučaju da putujete u druge zemlje, obavezno se informišite o uslovima obavezne zimske opreme, kako biste bili spremni za sve situacije ali i izbegli plaćanje kazni koje u razvijenim zemljama znaju biti astronomske za naše domaće budžete.
Ko nije iskusio problem vožnje pod jakom kišom ili snegom u momentu otkazivanja ili lošeg rada brisača, ni ne zna šta je patnja! Brisače je potrebno proveriti pred zimsku sezonu, naročito metlice, koje se barem jednom godišnje moraju i promeniti. Takođe, potrebno je proveriti stanje tečnosti za pranje stakala i koristiti onu specijalizovanu za zimu, koja lakše odleđuje šoferšajbnu i skida so.
Ako je ikako moguće, automobil u zimskom periodu držite u garaži ili barem pod ceradom, tj. u uslovima koji će štititi karoseriju, lak, stakla i tečnost od smrzavanja. Po mogućnosti, prilikom sipanja goriva kod dizelaša, sipati gorivo koje je „jače“ za zimu, sve veće pumpe ga imaju u ponudi. Obavezno proverite sve sijalice i opremite automobil jednostavnom, ali korisnom opremom poput posebnih sredstava protiv zaleđivanja brava, za odmrzavanje guma na vratima i stakala, lopate, soli i strugalica za sneg. Ukoliko putujete na planinu ili ste inače često na točkovima tokom hladnih meseci, dobro je da imate i kasko osiguranje, jer je vaš automobil više izložen brojnim rizicima tokom ove sezone zbog otežanih uslova i dobro je biti osiguran unapred od takvih situacija.